close

21302064690654_166  

 

 

今天神速得手POP2專輯

超開心啊 那賣家真的好賣家

因為明明昨天才發售日 他三月五日就出貨

今天就收到!超神速阿 我目前遇過超快阿

我以為會拖到下禮拜(抹臉)

我根本衝著我親愛慎島聖護WW

DSC_0127 DSC_0128 DSC_0129

發現裡面附贈一張小小貼紙阿

歌詞本我超想笑啊! 因為有日文翻譯

但是我覺得看英文比較懂

但是要我把英文翻成中文 我無能

不是單字看不懂 是我會直翻 一點意境也沒有

但是看日文歌詞 我覺得我可以感受出啥來

就是要先把日文學好

我最先看到 Words is just a toy

但日文歌詞卻是 ”遊び道具の言葉達”

道具是玩具?應該說我不該這樣翻

這句 我達這字 不知道... 我無解寫(我日文無能 英文無法翻關係)

我覺得日文歌詞比較美阿

我看這句歌詞我還腐起來 不對這整首歌曲 我會覺得在寫 慎也X慎島(抹臉)

DSC_0130  

I have copied you   And madeup myself.

So crash and splash

I fight. 

With my obsession   I feel the tension

A need for caution

I would like to show   Cut open my skull

Look into my head

I don't    Know why I'm so harsh

I could  be so brash   I'm going to crash

 

Cause I feel    I can always show

my everything to you   If this monent was for me

I try to hear     Lend my ear    Voices inside

One link to join it all again

 

All the things I knew    The world I trusted

Would be the same      If I

Remained inside my    Protective castle

And kept my eyes closed

 

Words are just a toy     That people play with

It's superficial     I know

The proof is out there     The hidden answer

That someone left there

 

If I can     Go travel back in time

Start it all over again     Follow a calculated path a live but

One day!      Will come across the same

Feeling again and know    that it will carry over

 

Cause I feel    I can always show

my everything to you     If this moment was for me

I try to hear    Lend my ear   Voices inside

One link to join it all

So it goes again

DSC_0132 DSC_0134  

--------------------

我把這專輯擷取 真的不容易 因為我筆電無法

我跑到桌上型電腦弄阿 還要轉一下檔比較好!

重新再下載一遍這首XD

重新曝光DSC_0139  

今天拿到兩本日文文法書

希望我能就此讀他們(抹臉)

arrow
arrow

    皋紗 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()